Функції та значення BAS, CRM і ERP для інтернет-магазину.
Якщо поділити все те, чим займається будь-яка компанія на великі сфери, отримаємо наступну картину:
1. Забезпечення звернень: маркетинг і інші наші активності для залучення клієнтів.
Наприклад, для інтернет-магазину – це робота над сайтом, розміщення на різних майданчиках (prom, zakupka), SEO, SMM, реклама на пошукових ресурсах і т.д.
2. Обробка звернень: вся робота, яку нам потрібно проробити до моменту, коли клієнт скаже «Я купую».
Повертаючись до інтернет-магазинах це:
- як ми отримуємо замовлення і дзвінки;
- як ми створюємо систему того, щоб «нічого не загубилося»;
- як продовжити взаємодію з тими, кому ви не змогли відвантажити прямо зараз;
- як влаштований клієнтський сервіс і як швидко ви можете отримати різну аналітику за джерелами, конверсії і т.д.
3. Виконання зобов’язань: strong> наші дії з моменту, коли клієнт сказав «Я купую», до моменту, коли всі зобов’язання виконані: як з боку клієнта так і з нашого боку.
Для інтернет-магазинів це може бути: робота зі складом, резервами, забезпеченням під замовлення, відправка зі складу постачальника, робота з кур’єрськими службами, з тими що не забрали відправку, стратегія закупівлі, робота з оплатами і т.д.
Цю категоризацію придумали не ми і вона не повна, але в контексті обговорення питань автоматизації бізнес-процесів вона нам підходить.
Давайте розберемо функції і значення CRM, ERP і BAS для інтернет-магазину.
CRM і її завдання
Як правило, основне завдання CRM – це створити впорядковану систему отримання результату «Я купую» при обробці звернень (у другій сфері – обробка звернень).
Також CRM частково стосується питань аналізу маркетингу, тому що сюди ми завантажуємо аналітику, дивимося конверсії, сегментуємо аудиторії, можливо відправляємо їм різні повідомлення, працюємо з різного роду завданнями і т.д.
У меншій мірі CRM закривають питання третьої сфери – виконання зобов’язань, найчастіше просто отримуючи кінцевий результат або статус, на якому етапі виконання зобов’язань.
Це не означає, що не існує CRM, де все трохи по-іншому влаштовано, але в переважній більшості так.
ERP і її завдання
Відзначимо кілька важливих моментів:
ERP – це система управління та планування високого класу, вона закриває завдання третьої сфери (виконання зобов’язань) і багато інших питань.
Системи такого рівня виправдане використовувати на великих підприємствах, вони включають в себе багато модулів.
При цьому важливо розуміти що клас ERP відрізняє саме глибина автоматизації бізнес-процесів, налаштувань і аналітики, а не назву модулів.
Продукти класу ERP, як правило, стоять в 20-30 разів дорожче, ніж аналоги для дрібного-середнього бізнесу, у яких схожі назви модулів, але зовсім різний функціонал.
BAS і її завдання
Історично склалося так, що BAS завжди закривала питання третьої сфери – виконання зобов’язань:
● регламентований облік (бухгалтерія), який від нас вимагає держава;
● управлінський облік, який нам потрібен для себе, щоб розуміти актуальний стан справ і аналітику для швидкого прийняття рішень;
● фінансовий облік (Баланс, P & L, Cash flow);
● управління складом і резервами;
● управління системою забезпечення конверсійного товару;
● робота фронт-офісу (касири, самовивозом, виставлення рахунків менеджерів) та інше.
При цьому продуктів BAS досить багато. Серед них є і CRM системи, в тому числі.
BAS зараз має рішення, які можуть покрити питання другої сфери (обробки звернень). Але продукти, написані на інших мовах, здаються набагато більше зручними в силу того, що Платформа BAS трохи відстає від трендів обробки звернень (другий сфери).
Тут необхідно враховувати, що в третій сфері (виконання зобов’язань), BAS лідирує з великим відривом за багатьма критеріями (природно в своєму ціновому сегменті), якщо говорити про обліковій системі як про інструмент для бізнесу, який в першу чергу повинен давати результат.
Проаналізувавши потреби ринку і клієнтів зі сфери E-commerce, ми створили свій окремий продукт – BAS для інтернет-магазинів.
BAS для інтернет-магазинів має всі властивості, які високо цінуються в продуктах BAS. Також ми додали функції зручної обробки звернень і взаємодії з клієнтами, щоб не було необхідності купувати окремо CRM, налаштовувати між ними обмін, або допрацьовувати елементи CRM у своїй BAS.
BAS для інтернет-магазинів strong> дозволяє отримати одразу все необхідне для E-commerce в одній коробці.